25 June 2006

Branza Caraiman (Caraiman Cheese)

Isi mai aduce aminte cineva de branza Caraiman? O cumparam in pauza mare de la micuta alimentara din colt, vis-a-vis de Liceul de Arte Plastice din Cluj, in anii...'80...???
Era un paralelipiped cam de 5x5x1cm, invelit in staniol visiniu?..., avea un gust f. interesant, nu am mai intalnit niciodata acest tip de branza. Am gasit un post pe internet unde o romanca din USA, compara aceasta branza, pe care o manca la Dorna in anii studentiei, cu Philadelphia Cheese, dar nu, nu e asta, seamana putin, dar nu e...
Si uite asa mi-am amintit si de paunul din curtea Liceului de Arte Plastice, de ingrijitoarea micuta si cocosata, care se numea cum???? Cine isi aminteste? Ah, Paraschiva, parca...
Mi-am amintit de profesoara de romana, d-na Dragotoiu, de profesoara de franceza Livia Moldovan care scria romane politiste, de d-l Brudascu...de d-l Sbarcea, care pe vremea aceea era un proaspat profesoras, de profesorul de pictura, d-l Lazar ("Inchide ochii, sa vezi ce vezi!") , de colegi... Carmen Eluta, unde esti? Valentin Codoiu, gemenele Toroczkay, Marta Dimitrescu, Monica Viman, Tereza Muresan...

Revin in cateva minute... sau ore... sau zile...sau ani...

4 comments:

Daniel Mot said...

Da intr-adevar a fost o branza de exceptie.
Scuzati-mi interventia insa din pacate ceea ce ii amintesc eu, nu prea corespunde cu cele scrise de voi aici si anume,eu de pilda imi amintesc, ca branza Caraiman era invelita in staniol verde cu argintiu si nu imi mai amintesc sa o fi vazut prin magazine dupa 1975-'77.E drept ca dupa acei ani ,era cam greu sa gasesti ceva prin magazine(ma refer la alimente si la necesitatiile zilnice) :), insa aceea e o alta treaba!
Scuzati va rog intervntia, n-am dorit sa contrazic pe nimeni, va doresc numai bine si s-auzim numai de bine.

Daniel Mot said...

Si inca ceva,branza Philadelphia din America, aduce putin cu branza Caraiman,insa nu e nici pe departe acelasi gust cu ea.

Daniel Mot said...

Dar de bomboanele de ciocolata Vinga isi mai amintste cineva?

Daniel Mot said...

Sau de rolele de cascaval trapist si de toate sortimentele,branza Olanda si cate si mai cate?Ce vremuri erau si apoi dintr-odata toate au disparut subit... le-au scos comunistii din magazine pe toate asa...peste noapte, lasand rafturile goale, de parca n-ar fi existat niciodata, inlocuindu-le cu peste afumat(cititi va rog stricat)sau congelat, cu tocana de legume acra si cu, nici nu mai stiu cu ce "umpleau rafturiile magazinelor, nu cu prea multe varietati oricum...Trist, foarte trist!

Carte de colorat cu IARNA * pe SCRIBD