17 June 2007

Tempura

Ca sa te faca sa intelegi de ce trebuie sa fie foarte rece maglavaisul pentru tempura, Jamie Oliver iti explica si iti arata efectiv cu gesturi, intr-un mod foarte plastic cum , cand esti rece si intri in ulei fierbinte, brrrm, te chircesti, devi crocant.
Tempura lui Jamie Oliver, deci:
Pentru aluat
:
  • 1 cana de faina de malai a(nu stiu din care, la noi nu este, macinata f. fin - eu nu pun)
  • 2 cani faina de grau
  • apa racita cu gheata sau la frigider
  • sare nu cred ca se pune, pentru ca va fi sarat sosul

Pentru sos:
(ma mir ca nu a pus sos de soia!!!):
  • otet de orez (sau de vin)
  • 2 linguri de zahar
  • frunze de coriandru (la noi nu exista, eu as pune patrunjel)
  • ardei iute
  • putin usturoi (doar putin)
  • sare, piper
Se dau legumele, brocoli si conopida- deja fierte-, ardei, ciuperci, chilli, cartof dulce, sparanghel, gogonele sau rosii nu prea coapte, ceapa sau orice alte legume, prin coca de consistenta aluatului de clatite si se prajesc in ulei foarte fierbinte.
Eu am facut de mai multe ori cu brocoli, rosii si ceapa. am folosit sos de soia.

No comments:

Carte de colorat cu IARNA * pe SCRIBD