02 September 2007

Ultimele carti citite

...sunt din colectia "Perechi celebre". Le-am cumparat pentru ca au un format mic si pot fi citite si in alt loc decat acasa... De obicei nu citesc biografii pentru ca inafara de data nasterii si a mortii, nimeni nu poate reconstitui cu precizie viata unui om. Daca ar fi sa scriu o carte autobiografica, nici macar eu insami nu sunt sigura ca as putea reconstitui propria-mi viata asa cum a fost ea. E adevarat ca pentru artistii-creatori, reperele sunt operele lor. In rest, numai presupuneri. Am citit despre Salvador Dali si Gala, despre John Lennon si Yoko Ono si despre JFK si Jacqueline Kennedy multe lucruri pe care nu le stiam. Am aflat ca Dali ar fi fost un nimeni fara talentul managerial al sotiei sale, la fel si John Lennon a beneficiat, in perioada post Beatles, de influenta majora a sotiei sale, care pe langa faptul ca era o artista stranie, era si o foarte buna femeie de afaceri, reusind sa adune o avere considerabila investind in (si in) imobiliare, terenuri, cladiri. Mariajul JFK si a lui Jackie a fost unul aranjat, dar era ceva normal in societatea americana a acelor timpuri. Voi reveni asupra acestei carti pentru ca descrie o lume foarte ciudata.

No comments:

Carte de colorat cu IARNA * pe SCRIBD