23 December 2007

ChiX-mas Recepies

Ca de obicei am dat chix cu prajiturile mele. Dupa doua zile de munca, nu pot decat sa inventariez prostiile pe care le-am facut...
  • Blatul super imbunatatit cu: unt, ciocolata dark 55%, coaja de portocala, vanilie bourbon, etc, a iesit prea subtire ca sa-l pot taia in 2 pentru a pune crema la mijloc, asa incat am fost nevoita sa fac celebra crema cu galbenusuri care, daca vrea ea, nu reuseste. (Bine, eu nu sunt colega mea care face cinci prajituri intr-o zi si care de mic copil face prajituri in flux continuu.) Din fericire crema a reusit... Dar... dar... glazura??? Glazura mai putin. Daca nu curge ceva, nu-i Craciun sau Paste!
  • Blatul pentru rulada s-a intarit atat de mult ca nu l-am mai putut rula (am fost distrasa de coptul aluatului frantuzesc din care am facut haiose si saleuri), asa inacat l-am rupt in bucatele... OK, ce sa fac? Cu frollini, unt, nuca, alune, migdale, am hotarat sa fac un salam de biscuiti, dar nu e cine stie ce, pentru un eveniment deosebit. Voi face o figura proasta la serviciu, joi, cand toata lumea il va ocoli. Ce sa zic?! Am pus numai lucruri de calitate! De parca prajiturile lor cu creme din margarina ar fi mai bune!
  • In sfarsit, nu puteam sa nu fac celebrele makronen, pe care le fac de vreo zece ani de fiecare Craciun sau Paste. Din albus batut spuma cu zahar, nuca, alune sau migdale, nuca de cocos, se fac mici gramajoare cu un mot din alune de padure. Acum imi dau seama ca aceste "makronen" nu sunt decat celebrele "macarons" pentru care au facut pasiune frantuzoaicele si le gasesti pe toate blogurile lor ca test suprem de talent in bucataria dulciurilor. Data viitoare incerc si eu. Diferenta e ca albusurile se bat cu sirop fierbinte (peste tot ti se spune sa masori temperatura siropului- sa aiba 110 grade), iar inainte de a le pune in cuptor se lasa 1 ora sa se glaseze...INCREDIBIL! Am gasit makronen-ele mele identice pe un blog, ca si alunele mele, identice!
  • Cozonacul nu s-a copt bine tot din cauza mea: am tinut mortis sa-l pun intr-o tava noua care avea fundul mai sus (!)...
Din pacate aparatul de fotografiat s-a stricat, asa incat nu pot sa arat nimic.
Data viitoare nu mai fac nici o prajitura! Jur!

No comments:

Carte de colorat cu IARNA * pe SCRIBD