15 June 2008

Rom - roman

Nu toti italienii ii urasc pe romani, nu toti italienii confunda ROM cu ROMAN. Am citit pe blogul unui italian urmatoarea fraza, legata de meciul Romania - Italia:
"E attendo con ansia il momento in cui i tanto odiati Rom, per vendetta o per dispetto, ci sbattano fuori dall’europeo nei modi e nei tempi con cui noi li sbattiamo fuori dai loro campi: a bastonate nei denti, nel sonno." (Astept cu nerabdare momentul in care Romii atat de detestati, din razbunare sau din ura, ne vor azvarli afara de la Europene in acelasi mod in care noi ii azvarlim afara din taberele lor: cu bastoane peste cap, in timp ce dorm.)
In primul moment m-am enervat rau, voiam sa-l injur de macaroane, apoi mi-am dat seama ca nu era decat o ironie la modul cum autoritatile italiene se comporta cu atat de "detestatii" romi.
Pe de alta parte comentariile de pe blog, care in majoritate ii atrageau atentia ca ROM nu e acelasi lucru cu ROMAN, m-au facut sa inteleg ca italienii fac diferenta foarte bine. M-as fi asteptat la comentarii de genul: " Afara cu tiganii de la Europene!". Dar nu! Am citit numai comentarii civilizate, fara ura si partinire, ba chiar multe cu "FORZA ROMANIA!"...

No comments:

Carte de colorat cu IARNA * pe SCRIBD