27 June 2009

Pura lana vergine sau fusta de păr

Inainte de revolutie aveam o prietena casatorita in Italia, care aducea de fiecare data cand venea in vacanta in Romania, tot felul de "minunatii", pentru noi pe vremea aceea, reviste colorate...wow!...haine, care erau toate "firmate"... wow!...nici nu stiam ce inseamna...dar wow!...compleuri din in cat mai şifonate (asa se purtau atunci, asa se poarta si acum ...a revenit moda), dar si minunatele materiale, fluide si moi din "seta pura", precum si cele din "pura lana vergine"... wow!
Atunci am primit un material din "pura lana vergine", subtire ca borangicul, asemanator cu materialele din care se purtau la tara baticurile de gala, celebrele năfrămi de păr.
L-am tot pastrat ani si ani, ca nu ma puteam decide ce sa fac din el. In cele din urma acum 2 ani mi-am facut o fusta. M-am imbracat cu fusta intr-o zi de canicula, 40 de grade (...pai e subtire, se vede prin ea...). La serviciu am simtit tot timpul un miros straniu in jurul meu. Ce sa fie? ce sa fie? Am plecat acasa cu o colega care m-a luat cu masina. Era impreuna cu fiul ei. Il vad pe copil, avea vreo 5 anisori, ca se tot uita la mine, se stramba, si-i zice ceva lui maica-sa in ungureste, ea face fete-fete, striga ceva la el, "holgos", un fel de "taci, ca te mananc!", si dupa ce cobor inconjurata de acelasi miros de ars (mi se parea mie), imi dau seama ca fusta mea pute, ca ultimul cioban, a lana de oaie lasata in ploaie!
Am spalat-o de nenumarate ori, azi am mai facut o incercare, am pus si balsam mirositor...nici o speranta. E clar, nu exista nici un dubiu, e din "pura lana vergine"!

No comments:

Carte de colorat cu IARNA * pe SCRIBD