25 August 2011

Lei vechi

Azi am gasit un plic cu cateva bancnote de lei vechi, cotrobaind dupa niste hartii prin sertare. Nu este o suma mare, mi-ar ajunge totusi sa-mi platesc telefonul (remember - denominarea s-a facut incepand cu 01.07.2005, iar leii vechi urmau sa mai aiba putere circulatorie pana la 31.12.2006).
Mi-a parut un pic rau ca i-am ratacit, mi-am zis..."poate nu i-am meritat" si i-am aruncat la loc in sertar. Dupa cateva minute m-am gandit ca poate totusi se mai pot schimba. Intr-adevar am gasit pe internet un articol in care scria ca leii vechi se mai pot schimba la sucursalele BNR din mai multe orase, dar si la BRD. OK, zic, hai sa recuperez plicul. Incep sa caut in sertar, dar nu mai gasesc plicul! Iau hartie cu hartie, nimic, plicul disparut. Mai, ce naiba, am visat? Iau din nou, plic cu plic, hartie cu hartie, nimic! Nu pot sa cred! Dupa ce am rascolit asa toate hartiile de vreo 4 ori, timp in care am resortat tot, rezultand inca o plasa de hartie de aruncat, ma resemnez si renunt. Cred ca am visat, totusi...
Cand sa inchid sertarul, mi se aprinde beculetul, ia sa vad, nu cumva a alunecat plicul din sertar pe deasupra?
Asa si era! Plicul meu statea la nivelul imediat inferior al bibliotecii, bine, mersi!
Acuma, intrebarea pe care mi-am pus-o, stiind ca nu o sa ma duc sa recuperez banii, este: "de ce a trebuit sa scotocesc hartiile de atatea ori, ce trebuia sa aflu de fapt?" Am gasit intr-adevar multe urme ale trecutului, multe secvente de viata mi s-au perindat prin creier, intrebarea este pentru care anume dintre ele am fost pusa sa scotocesc toate aceste hartii? Raspunsul se afla cel mai probabil in ultima selectie...Trebuie sa vad ce am scos la lumina ultima data...

Cursul USD era la 31.12.2006 2,5676, azi 2,9489, iar EUR era 3,33817, azi 4,2525...
Bine ca n-am gasit cateva milioane de lei...

No comments:

Carte de colorat cu IARNA * pe SCRIBD