24 June 2020

La piata

Am fost la piata inainte de a se ridica starea de urgenta, pe la sfarsitul lui mai. Am plecat dimineata devreme, ploua cu soare, dar stiam ca se va opri pana ajung acolo. Era un aer curat, nu circulau masinile, decat foarte rar, pe strada nu m-am intalnit cu mai mult de 5-6 oameni in total. Mi-am facut cumparaturile in 10 minute si m-am intors, tot asa in aer curat, lume putina, totul a durat o ora, dus-intors. Mi-am zis ca o sa repet experienta asta, dar n-am mai avut ocazia, pana azi, cand ce sa vezi,  era o circulatie pe sosea de-ti taia respiratia, de cata poluare era in aer, zburau masinile ca nici nu apucam sa le vad. La piata, dezamagire totala, vroiam sa iau niste rosii si castraveti de la producatori locali, dar n-am gasit decat salata, patrunjel si ceapa verde, lucruri pe care le am si eu in gradina. In schimb erau produse, rosii, castraveti, vinete, ardei, capsuni, fasole verde, aduse cine stie de unde. E adevarat ca piata mare este de obicei lunea si vinerea, dar speram totusi ca gasesc produse locale si azi.
Imaginea este de acum 2 ani, nu-mi vine sa cred, aveam deja fasole verde, castraveti, zmeura, vinete, iar acum toate sunt intarziate, ca si cum in cele 2 luni de blocaj pandemic si natura ar fi stat pe loc.
Asa arata rosia cumparata din piata de la asa-zisii olteni care vin cu rosii in nord in fiecare vara. Necomestibila! Fibroasa, cu consistenta de guma de mestecat. Dar are culoarea aia rozalie, care iti spune ca e o rosie deosebita. Deosebita la exterior!

No comments:

Carte de colorat cu IARNA * pe SCRIBD